logo

[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/ajduci2.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/dsc05137.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/dsc-0204-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2025\/04\/99-3.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0745-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/cvrsnica.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/100-5276.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2025\/04\/88-6.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4822-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4828-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/06\/emotions-3459666-960-720.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-8506-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-9021-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/nac-p-dur.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-5257.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/03\/vrhovi.jpg"}]
[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2025\/04\/manastir.jpg","thumb":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2025\/04\/manastir.jpg","full":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2025\/04\/source\/manastir.jpg","caption":"","dimensions":{"width":1200,"height":669}}]

Hercegovački maslinari osvajaju New York

09.04.2025 u 13:07

  • Novosti
  • 0

Na međunarodnom natjecanju pod nazivom "New York International Olive Oil Competition – NYIOOC 2025.", ekstra djevičansko maslinovo ulje manastira Tvrdoš iz Trebinja osvojilo je zlatnu medalju.

Osvojivši zlatnu medalju za ekstra djevičansko maslinovo ulje, manastir Tvrdoš se svrstao u red poznatih maslinarskih regija. 

- Manastir Tvrdoš poslao je uzorke u New York uz petnaestak novih uzoraka iz Hercegovine, te s pravom očekujemo još zlatnika i dobre vijesti iz New Yorka - obiavila je Hercegovačka udruga uljara i maslinara (HUUM) na svojim internetskim stranicama.  

Iz manastira navode, da je ovakav rezultat i njihov pojedinačni uspjeh, ali i uspjeh HUUM-a i cjelokupnog maslinarstva i uljarstva u Hercegovini.

Oko manastira Tvrdoš rastu razne sorte maslina, od grčkih, talijanskih i drugih, tako da trenutno imaju oko 1700 stabala. Nakon ovog uspjeha, Tvrdoš ide dalje u razvoju maslinarstva i uljarstva.

- Ne samo sadnja novih stabala maslina na našem posjedu, već i na cijelom području grada Trebinja zahtijeva instalaciju moderne uljare kapaciteta 1.000 kg/sat. Razlog navedenog kapaciteta je što u manjim uljarama možemo dobiti vrhunsku kvalitetu, a to je i naš cilj, kvaliteta - ističu iz manastira.

Kažu da je drugi cilj uključivanje u projekt Hercegovačke ceste maslinovog ulja.

Projekt je u fazi izrade i pisanja (piše ga prof. dr. sc. Marko Ivanković, ravnatelj Federalnog agromediteranskog zavoda u Mostaru i traži financijere), a već imamo najave stranih razvojnih agencija da bismo mogli realizirati projekt. Naime, ideja je bila da početna točka Ceste maslinovog ulja s južne ili jugoistočne strane bude upravo kod samostana Tvrdoš, a krajnja točka na sjeveru kod samostana Školskih sestara franjevki Krista Kralja u Bijelom Polju na izlazu iz Mostara na putu prema Sarajevu - pojašnjavaju iz manastira.  

Kada je u pitanju taj projekt, cilj je uspostava promotivno-prodajnog lanca Cestama maslinovog ulja Hercegovine u kojem bi se uz ekstra djevičansko maslinovo ulje, u prodaji nalazili i drugi domaći proizvodi (sirevi – sir iz mijeha, sir iz bačve, škripavac, torotan, livanjski sir, mladi sir i dr.), med, ljekovito bilje i čajevi, kozmetički proizvodi na bazi maslinovog ulja, suhomesnati proizvodi, vina (s naglaskom na autohtonu sortu Vranac , Žilavka i Blatina, te udomaćene internacionalne sorte (cabernet sauvignon, merlot, chardonnay i dr.), rakije, likeri, biljni čajevi (na bazi ljekovitog bilja s domaćeg područja).

Konceptom je na Putevima maslinovog ulja predviđeno 8 do 10 ili maksimalno 12 proizvođača. Tu bi važnu ulogu imali mladi poljoprivrednici, a bilo bi naglašeno i žensko poduzetništvo, što može pridonijeti smanjenju njihove depopulacije.

Specifični cilj projekta je uspostava prodajnih mjesta (8-12) s prepoznatljivim brendom Zlatne kapi Hercegovine i prepoznatljivim interijerima na prodajnim mjestima u kušaonicama.

Također, opremanje kušaonice maslinovog ulja i domaćih proizvoda treba biti što ujednačenije i prepoznatljivije kao dio brenda.

NEW YORK HERCEGOVINA MASLINOVA ULJA

Podijelite ovaj sadržaj!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!

Možda vas zanima i ...

loading ...