Ravna planina se naoštrila
15.02.2016 u 13:15
- Atrakcije BiH
- 0
Ski-centar Ravna planina dobio je FIS homologizaciju i najviše ocjene i certifikat za slalom i veleslalom. „Staza je aktivna od prošle sezone, ali možemo reći da je posjećenost staze i pratećih objekata iznad svih očekivanja“, kaže za naš magazin Veljko Golijanin, vlasnik firme Majneks, koja je glavni izvođač i finansijer radova. No, ovdje se priprema i mnogo drugih sadržaja kojim će se upotpuniti zimska i razviti bogata ljetna sezona
Početkom februara Ski-centar Ravna planina uvršten je na listu svjetskih skijališta nakon što je dobio FIS (Međunardona skijaška federacija / Federal International de Ski) homologaciju za organizaciju međunarodnih takmičenja.
- Dolazio nam je glavni arbitar FIS-a. Dobili smo najviše ocjene i certifikat za slalom i veleslalom. Ovim smo ušli u registar svjetskih staza i postali ravnopravni sa najvećim svjetskim ski-centrima. Čestitke nam stižu iz Njemačke, Austrije, Slovenije… - govori za Bh. putovanja, ne skrivajući zadovoljstvo,Veljko Golijanin, vlasnik firme Majneks, koja je glavni izvođač i finansijer radova.
Staza duga 1.200 metara nalazi se dva kilometra od Pala, odnosno 15 kilometara od sarajevske Vijećnice. Kompletno je pokrivena vještačkim osnježivanjem i osvijetljena po svim propisima za bilo koje takmičenje cijelom dužinom pa je skijašima noćno skijanje omogućeno svaku noć u termimu od 18.30 do 21.30 sati.
- Za razliku od ostalih ski-centara u BiH, mi ove sezone nismo imali više od četiri, pet dana bez skijanja uprkos veoma nepovoljnim vremenskim uslovima. Staza je aktivna od prošle sezone, ali možemo reći da je posjećenost staze i pratećih objekata iznad svih očekivanja. Kada je u pitanju organizacija nekih značajnijih takmičenja i utrka, za sada je teško bilo šta obećati. Jasno je nama da, recimo, Zagreb ima Sljeme, ali iza njega stoji država, dok smo mi praktično sami - konstatuje Golijanin.
Iako im je ovo tek druga aktivna sezona, u ovom centru ništa nije prepušteno slučaju. Već su uočeni i određeni nedostatci, koji se planiraju ukloniti već u narednim mjesecima.
- Tu prije svega mislim na četverosjed, koji smo već projektovali i pripremili infrastukturu, a on je u planu već na proljeće. Također ćemo i produžiti stazu za dodatnih 200 metara, što će nam znatno povećati kapacitet. U pitanju je novi četverosjed od Doppelmayra, koji je jedan od najpoznatijih svjetskih proizvođača te opreme - kaže naš sagovornik.
Kada je u pitanju vertikalni transport, centar trenutno raspolaže sa liftom dužine 1.200 metara, te sa po jednim dječijim i bebi-liftom.
Povratak stare slave
I dok se zimska sezona zbog vremenskih uslova polako bliži kraju, akcenat se stavlja na ljetnu ponudu.
- Ravna planina je bila najveće izletište grada Sarajeva prije rata. Tu imamo izletište Saračeva polja, imamo i veliko jezero koje smo napravili za osnježivanje staze, imamo i veliku pećinu sa pećinskim unikatima, a to također pripremamo za ljetnju ponudu. Tu su i biciklističke staze, šetačke staze do izvorišta na Ravnoj planini. Nama je zapravo glavni cilj ljetnja sezona. Čak i ovaj četverosjed, koji ćemo stavljati, ići će sa pokretnom trakom pa će se moći i bez skija provozati do izletišta. Ambijent je prelijep jer imamo jedan amfiteatar sa kojeg se vidi kompletna staza - navodi naš sagovornik.
Cijeli kompleks je sa sjeverne strane uvezan s olimpijskom ljepoticom Jahorinom, a do nje je već i probijen put u dužini od 15 kilometara, koji se zimi koristi kao staza.
- U pitanju je vrlo blaga staza jer smo je tako projektovali tako da se njome mogu spustiti i neskijaši. Sve ovo je jedna vrlo ozbiljna priča. Ljeti će to biti biciklistička staza, a cijeli kompleks je ogroman - ističe Golijanin.
Međutim, sve što je do sada urađeno je zapravo samo uvertira za glavni projekat, odnosno gondolu „Jahorina express“, koja bi trebala povezati Pale i Jahorinu. Prema tvrdnjama našeg sagovornika, do sada je urađeno više od pola posla.
- Urađena je kompletna infrastruktura, pristupni putevi, instalacije, optika, struja, polazna i izlazna stanica… Sve je pripremljeno osim opreme koju moramo sačekati. Sama oprema bi, prema našim procjenama, koštala oko osam miliona eura. Ovo što smo do sada uradili je iz naših sredstava i nikome ništa ne dugujemo. Gondola još nije finansijski zatvorena, a kada oprema stigne nama bi trebalo dva do tri mjeseca da to sve postavimo jer već imamo iskustvo u postavljanju novih šestosjeda na Jahorini. Vjerujem da su sada svi svjesni važnosti ovog projekta i da će biti podrške - uvjeren je Golijanin.
Podijelite ovaj sadržaj!
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.